Tisdag 2008-12-02

Igår var jag och hämtade flower och lämnade surprise. det tog ett tag att lasta surprise ca 30min, jag tror att hon funderade på hur f*n hon skulle stå i lilla lastbilen (hon har ju bara åkt transport) men när hon väl fattade det så gick hon rakt in. Sen när vi hade lämnat surprise och var det bara att lasta Flower. Hon var superduktig och gick rakt in, stog jätte bra hela vägen hem. När vi kom fram till ericsberg så var hon lite rädd och tyckte det var lite konstigt men hon hittade lite mat i boxen så så var hon nöjd. Det känndes så skönt att hon tog det så bra att byta hem.

Men idag har hon varit lite mer stressad och orolig, tror att hon har försökt hitta någon av sina kompisar hemmifrån. Men vartefter dagen gick så lugnade hon ner sig och nu när jag åkte ifrån staller var hon coollugn. Dock tycker emmas häst att flower är lite läskig eller någe... : P
Flower var så duktig idag, hon var inne i spolspiltan och spolade av benen. det tyckte jag var bra gjort med tanke på att hon inte är spolad så många gånger. Men hon skulle behöva ett regält bad så får se om vi kan ordna det i helgen när vi har tid.

Imorgon ska vi försöka gå en liten promenad i ridhuset och bekanta oss med det. Hon har bara varit i ett ridhus när hon visades på fölmönstringen och det var ju ett tag sen : P. men det kommer säker att gå bra. Hon är så rolig med alla nya saker för först är det lite läskigt men sen när hon vet vad det är som gäller så är det liksom okej.

Nä nu ska jag och emma dricka lite te och försöka tina upp oss efter att ha varit i stallet hela dagen i regnet...

Kommentarer
Postat av: elin

Grattis till nya hästen! Berätta gärna mer!

2008-12-03 @ 21:28:23
Postat av: christine

Ohh här ringde man tillbaka ; NOT ^^

2008-12-04 @ 15:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0