Tisdag 2008-11-11

Hej nu var det ett tag sen jag skrev! detta beror på att jag har varit i tysklande med Caroline och hästarna!
Tiden där nere har gått väldigt fort men endå väldigt långsamt!
Jag har inte haft speciellt mkt att göra när jag bara hade tre hästar med mig men det har varit ganska skönt att kunna ta det lite lugnt, kunnat kolla på bra träning (dock på tyska och jag kúnde inte ett ord tyska när jag kom ner).
Första veckan så fungerade inte tvn i lastbilen och inte värmen så det var lite kallt och tråkigt att bo i den då! Sen fixade thomas värmen och så åkte carro och köpte en tv åt mig! Så var jag roade mig med de andra två veckorna var att titta på alla vänner avsnitt på min lediga tid! XD så nu är alla avsnitt sedda!

Stallet därnere var en stor besvikelse! Jag visste dock att inredningen inte var i det bästa skicket men det var värre än jag tänkte mig! Det var oxå tråkigt att se hur hästarna var så avtrubbade och deppiga! Det var ingen som visade livsglädje förutom våra tre! Det är skrämmande att det står hästar som är värda miljoner i det stallet! Skitig utrustning, inte mkt som var helt av den utrustning som hästarna hade (dock var kandar och sadlar hela) Standarden i tyskland är inte alls som den i sverige. man är verkligtn bortskämd här hemma!

Resan hem blev inte riktigt som planerad! Richi fick vara kvar i tyskland för han ska säljas! : ( Men doris och dandy fick följa med hem! : )
Vi lastade Doris kl 5 och sen åkte vi till stallet där dandy stog och skullr hämta upp han! Kommer fram och ska öppna stalldörren, men då var den låst! SUCK! Och vi får inte tag på han som äger stallet! Så vi fick vänta i två timmar på att han kom! Sen lasta Dandy! Och börja den långa resan till helsingborg! Resan tog från kl. 5-19.30! Så både jag, conny och hästarna var väldigt trötta när vi väl kom fram!
Sen igår fortsatte vi från helsingborg till Ericsberg! Och jag säger bara "gud så skönt att vara hemma!!!"

Träffade en svensk nere i tyskland som jobbade i Hubertus stall! Hon var grymt rolig! haha Tror inte jag hade klarat mig i stallet om hon inte hade varit där! Pga min taskiga engelska och usla tyska! : P Och hoppas hon tar bara hand om Richi nu men det kommer hon att göra!  

Dock har jag fått jätte tråkiga nyheter! Och jag känner bara att jag orkar inte med att alla i min närhet ska bli sjuka!!!! Speciellt inte du mamma! Du betyder förmkt för mig!!!! JAG VILL INTE ATT DET ÄR NÅGE ALLVARLIGT!!!!!

Nä nu ska jag ner till min häst och rida lite! Måste igång med henne nu! : D

kram kram 

Kommentarer
Postat av: christine

HALLÅ jag saknar dig

2008-11-11 @ 18:05:04
Postat av: elin

Ja vi är väl lite bortskämda här, fast det beror ju på vart man hamnar... Va tråkigt att din mamma är sjuk,l hoppas det inte är allvarligt! Puss

2008-11-11 @ 19:55:25
Postat av: paula

hahaha. du drabbades av samma chock jag hade de första månaderna... hästarna i sverige vet inte hur bra de har det. richi mår super. vi har drabbats av kasst väder så morron promisarna har varit i blåst och regn, men han bryr sig inte mkt... han har blivit superkompis med topi på kort tid. de snackar och pussas genomgallret.

att putsa ett RENT,NYTT, och FINT kandar e dagens höjdpunkt. schmidt har bara tagit det lugnt med honom mändag och tisdag. pussa dandy!

2008-11-11 @ 20:10:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0