Tisdag 2008-09-23

Idag ahr det varit en helt vanlig dag på jobbet förutom att Ratten (en häst i stallet) har lämnat oss. Som tur är så ska han till ett försäljningsstall i Danmark och har inte lämnat jorden förgott. Men det var sorgligt att säga hej då till han. Han har ju ändå funnits i stallet sen jag började.

Surprise har lyckats att göra det som hon brukar göra: Slå upp huvudet i boxöppningen och har nu två sår i skallen och antagligen en hjärnskakning! :( Jag blir så less på att hon alltid ska göra så! Men det är ju inte hennes fel att hon blev skrämd idag!
Igår var jag och surprise ute på en vall och galopperade med emma och toya. Det gick jätte bra och hästarna var jätte snälla och galopperade jätte fint! Men de bev lite trötta, dom har ju inte mkt till kondition hästarna. Men det var mkt roligt. 

Sen har det hänt en tråkig sak. Min farfar har hamnat på sjukhus nu igen. Han har cancer för er som inte vet det sen innan och behandlas för det. Men nu har han mkt lite vita blodkroppar och är därför mkt kännsllig och
blir lätt sjuk så man får knappt hälsa på han! Det är lite tråkigt för jag hade tänkt att jag skulle gjort det på torsdag när jag är ledig men nu blir det inte så. :( Jag vill ju hälsa på så snart som möjligt man vet ju inte när man inte har de kvar i livet! Jag vet inte vad jag skulle göra om han går bort. Han betyder så otroligt mkt för mig! men men man får ta en dag i taget. Känns så hemskt bara att ena dagen kan man ha de i livet medans andra är de borta, och det gäller alla människor och djur i livet.

Det var allt jag kan komma på! iaf som är värt att skriva! :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0