2010-01-07

Jaha då va det ett nytt år och får väl se hur mkt ja lyckas blogga detta år! :P

Hmm det är mkt som har hänt sen sist ja bloggade. Ska väl försöka mig på en liten kort beskrivning av allt! :P

Jag om Emma flyttade ju som sagt i sommras och blev bästa vän/arbetskamrater/sambos :P Och vi bor kvar i den lägenheten/huset, med Bosse och Embla!

Hmm kan inte minnas allt som har hänt men många tråkiga saker som hänt men oxå många roliga!
har setat och funderat en stund nu och det är inget som är nämnvärt mellan augusti och november :P så lämnar det osagt :P
Eller jo i oktober flyllde ja ju 20 men blev inte mkt till att fira det men nu får ja gå på systemet! :D Fniss

I början av november åkte jag och emma ner till skövde med flower. Lämnade henne hos Elin i två månader för vidareutbildning och inhoppning! :D Flower har skött sig (vad jag har hört iaf :P) och har blivit jätte fin! :)

Julafton detta år va bara en enda stor pina för mig! Satt med gråten i halsen hela tiden och ibland kom det några tårar till och med! :( Tänk att du fortfarande påverkar mig så otroligt mkt, skulle vara så skönt om vi bara kunde lägga allt som hänt bakom oss, visst ingenting kommer bli som förut men ja saknar verkligen det vi hade! Du va min vän, mitt stöd, mitt allt. Men ju mer ja tänker på alla dessa år som ja varit hos dig så blir ja bara arg... Att ja gjorde ett misstag det vet ja men det va inge stort misstag och förstår inte hur en vuxen människa kan bete sig som du gjort, hur du bara kunnat vända mig ryggen!? jag har försökt att lösa allt men du verkar inte vilja så vad mer kan ja göra? jag har gett upp...
Att känna sig så utanför som ja gjorde på just själva julafton va verkligen super jobbigt, ville bara därifrån... 
Du får mig att må så otroligt dåligt. med tanke på allt ja gjort för dig sen ja va liten.. allt ja hjälpt till med.. så mkt som ja ställt upp..  och du har mage att kläcka ur dig att ja bara utnytjat dig för att det ska gå bättre för mig, och att ja bara kastar skit på dig!
Nä nu ska ja inte skriva mer om det.. blir för jobbigt då.. och livet går vidare!

Sen har vi nyårsafton :D
Då blev det till att jobba först! det gjorde ja på julafton oxå förresten! :P
Sen hem och fixa iordning sig för att sedan ta bilen till Skövde! :D
Åkte till Elin (som hade flower hos sig) och Stefan (Edvin)! Där fick vi god mat och god dricka! :D Trevliga människor va det där oxå! Sen fick ja pussa lite på min häst då oxå som ja inte sett på typ 2månader! jätte fin hade hon blivit! :) massor av glad blev ja då! :D
Ja kvällen bjöd på många skratt.
Dock va det lite tråkigt att folk gick och la sig! Men jag, stefan, emma och magnus satt uppe tillsammans och fortsatte med mkt skratt lite singstar och mkt prat! :) emma och magnus gick och la sig vi halv 6 tror jag :P men ja och stefan satt fortfarande uppe och pratade. Vi pratade verkligen om allt mellan himmel och jord. Tänk att hitta en riktig BFF bara sådär. Kan verkligen prata med dig stefan om allt! och du förstår vad ja menar oxå. Allt som hänt.. ja verkligen allt! Allt känns så mkt lättare nu när ja vet att det finns en som förstår hur jag haft det. Men att veta att anledningen till att du försår är för att det hänt så otroligt mkt i ditt liv :/ Men stefan du är verkligen en vän som ja aldrig kommer att släppa taget om! Bra vänner växer inte på granar direkt!
Vi pratade fram till kl 9 kanske, då somnade vi i soffan :P Men blev väckta efter 30-45min av att någon sa "va är ni redan vakna" tror vi gav ett trött svar som lydde typ "nja vi har väl inte direkt gått och lagt oss än" haha
sen blev det biljard jag och steff mot richard och karl och såkart så vann ja och steff (efter ca 2h lång match)
Ja det va väl vad som hände på nyår! :P eller ja och emma hade en rolig bilresa hem, en övertrött amelie kan bli rätt crazy :P men skoj va det!

Ja det känns som detta år har börjat mkt mkt bättre än förra året iaf! och ja hoppas på att detta år kommer bli kanoners :D men det ska väl fixas!

Den 3-4 januari va Elin och Flower med på en hoppkurs som avslutning på skolperioden hos Elin. :) och det gick jätte bra. Flower va så duktigt och elin oxå som lyckades visa flower runt! när ja satt på läktaren va det många som kom fram och berömde min häst och fick jätte många fina kommentarer! :D då växte ja några cm :P Jag har verkligen en fin häst bara hoppas att ja lyckas rida henne :P men det ska väl gå!
när de hade tränat klart på måndagen så lastade ja och pappa in flower i transporten och tog med henne till Ericsberg igen! Så roligt att ha min lilla häst hemma! :D

red lite på henne igår och hon känns jätte fin och elin har gjort ett kanon jobbmed henne! :D

Det blev inte så kort det här inlägget :P men men hoppas ni orkade läsa! hihi
Ha det bäst kramar Amelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0